dimarts, 1 de maig de 2012

A la primavera, augmenta les teves defenses


 
Cada any passa el mateix, congestió nassal, esternuts, llagrimeig i picor als ulls... símptomes que cada  vegada hi ha més persones que els pateixen (cada any s’incrementa en un 10%). Són trastorns del sistema immunitari que s’agreugen quan arriba la primavera.


Si cada any les al·lèrgies s’incrementen en un 10%, i els nivells de pol·len són els mateixos... què és el que està passant?
Els experts creuen que la causa ja no només és el pol·len, sinó també la contaminació ambiental i els additius alimentaris, sense oblidar-nos de l’abús de fàrmacs i vacunes. Amb tot aquest conjunt, el nostre sistema immunitari es debilita i queda hipersensibilitzat.




Per a prevenir i/o reduir els símptomes al·lèrgics hem d’augmentar el consum de vegetals, i si són ecològics, molt millor.

S’ha de prestar especial atenció amb la llet, que estimula la producció de mucositats, aquesta es pot substituir per beguda de soja.

La vitamina C igual que ens ajuda amb els refredats, també ens pot ajudar a reduir les molèsties que produeixen les reaccions al·lèrgiques. 




Hem de seguir una dieta “neta”, rica en verdures, fruita, cereals integrals, peix blau, proteïnes (preferiblement d’origen vegetal). A continuació us llisto alguns aliments que haurien d'estar presents en la vostra dieta.

  • Aliments rics en vitamina. C: redueixen les primeres molèsties de la reacció al·lèrgica. Dins d’aquest grup tenim els cítrics (taronja, llima, kiwi, mandarina), el “primentó” roig i verd, el julivert, espinacs, cols de Brussel·les...



  • Aliments rics amb àcids grassos Omega 3: tenen propietats antiinflamatòries. Dins d’aquest grup tenim el peix blau (sardina, tonyina, salmó...), marisc, les algues, llegums, verdures (espinacs, enciam...), alvocat i maduixes.


  • Aliments rics amb magnesi: aquest actua com a relaxant muscular i facilita la respiració. Tenim la soja, llegums, arròs integral, ametlles, nous,  germen de blat, alvocat , vegetals de fulla verda (bledes, espinacs, carxofes, col de Brussel·les, julivert), kiwi, plàtan ...



  • Aliments rics amb quercetina: ajuda a prevenir la congestió i les reaccions al·lèrgiques. Tenim la ceba, la poma amb pell, vegetals de fulla verda, pèsols, coliflor, bròquil, té verd i té negre...  






4 comentaris:

  1. M'agrada molt el nou look! la veritat es que el teu blog es preciós! ho fas tot tu??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lucia!

      Primer que res donar-te les gràcies pels "piropos".
      Si, ho faig tot jo... la veritat és que intento que sigui agradable a la vista (en 8 mesos l'he canviat 3 vegades) i que la gent es senti a gust mentre el llegeix.

      Elimina
  2. Pues ets una artista,guapa!!! es un dilema que sempre tinc, m'agradaroa fer canvis al blog (el meu es molt cutre!!) però mai m'atreveixo perque l'acabo per liar!
    M'agrada moltíssim, de debó. Tens molt bon gust! i a més té personalitat, que estic cansada de veure blogs que semblen tots una copia l'un de l'altre!

    ResponElimina
  3. jeje, gràcies!

    Molt al meu pesar, he tingut el suficient temps lliure per investigar com fer un bloc, fer-lo i desfer-lo.
    Qualsevol cosa ja saps... caaaasi sóc una experta! :-D

    ResponElimina