diumenge, 13 de novembre de 2011

Nutriactiva el teu cabell



Estem a la tardor i notem que el cabell ens cau més de lo normal... què podem fer?? 

Primer que res hem de saber que el cabell es troba en constant renovació, i que el seu metabolisme i regeneració són molt sensibles als dèficits nutricionals. Qualsevol dèficit vitamínic, mineral o proteic pot ocasionar debilitat, fragilitat i caiguda del mateix.

El cabell està compost de diferents minerals, per tant, si el volem mantenir sa caldrà garantir la ingesta suficient d’aquests nutrients a través de la dieta. No ens hem d’oblidar de l’aport proteic, dels greixos d’origen vegetal (fruits secs i oli d’oliva) que eviten tenir el cabell sec i trencadís, ni de l'àcid linoleic que és essencial per gaudir d'un cabell brillant i sa.

Les deficiències nutritives poden contribuir a la pèrdua de cabell debilitant la seva estructura, causant trencaments i una regeneració lenta.

Tots aquests problemes poden ser corregits amb una dieta apropiada i equilibrada. 




A continuació us comento els principals nutrients que estan involucrats, els quals no haurien de faltar en la nostra alimentació:

- Vitamina A: és important per enfortir el cabell i serveix com estimulant del seu creixement normal.
   Aliments: vegetals de color verd, roig i taronja, el fetge, peixos i ous.

- Vitamina B2 (riboflavina): té acció “anticaiguda”.
   Aliments: llet i derivats (iogurt, formatge ...), ous, carns, peixos, fetge, llegums i fruits secs (ametlles, nous ...).

- Vitamina B5 (A. pantotènic): té una gran influència en el creixement del cabell.
Aliments: vísceres (fetge, ronyons ...), llevats de cervesa, cereals integrals, verdures fresques i llet.

- Vitamina B6 (piridoxina): És indispensable per al metabolisme correcte del zinc, mineral que forma part del cabell.
  Aliments: aliments frescos en general; peixos blaus, carns, ous, fruits secs, cereals integrals, plàtan, espinacs, llevat de cervesa, germen de blat.

- Vitamina B7 (biotina): un dèficit de biotina provoca la caiguda del cabell.
  Aliments: fetge, ronyons, ou, derivats de la llet, plàtan, maduixes, llevat de cervesa, soja, cigrons, nous, cereals integrals i derivats (arròs, civada, blat, farina, pasta).

- Coure: mineral que ens ajuda a protegir el cabell.
  Aliments: cacau, xampinyons, llegums, nous, avellanes, fetge i marisc.

- Ferro: el seu dèficit provoca fragilitat i caiguda del cabell.
  Aliments: cloïsses, ostres, llegums, carns, peixos, ous, llevat de cervesa, fruits secs, cereals integrals, llegums i verdures de fulla verda. En els aliments d'origen vegetal es troba en la seva forma química no hemo, la seva capacitat d’absorció és baixa. La vitamina C augmenta l'absorció del ferro, aquesta és abundant en els cítrics (taronja, mandarina, llima), kiwi i altres fruites exòtiques, maduixes, meló, tomàquets i pebrots.

- Zinc: prevé la caiguda del cabell. Un dèficit d'aquest mineral afecta al seu creixement i disminueix tant el gruix com la longitud d’aquest. El cabell es queda sense brillantor, es torna trencadís i pot arribar a produir-se una alopècia.
 Aliments: ostres, nous, ous, cloïsses, anxoves, tonyina, germen de blat, begudes de soja, llegums, formatge, carns magres, bolets, api, espàrrecs, albergínies, figues, fetge de porc, cargols.

- Proteïnes: la deficiència d'aquests nutrients provoca un cabell dèbil, fàcil d'arrencar i sense brillantor.
  Aliments proteics: ous, peix, llet, carn. Si combines els cereals amb llegums o fruits secs, et proporcionaran una proteïna de qualitat nutritiva equivalent a la dels aliments d'origen animal.

- Àcids grassos essencials (linoleic i linolènic): L'aportació insuficient d'aquests elements essencials, que l'organisme no pot sintetitzar i els ha d’adquirir a través de l'alimentació, té relació amb la caiguda mantinguda del cabell.
Aliments: peixos blaus (salmó, truita, sardines ...) consumir d'1 a 2 vegades per setmana, fruits secs, oli de llavors (gira-sol, blat de moro, soja ...), llavors de sèsam

- Aigua: ingerir la quantitat d’aigua recomanada (1,5 – 2L) t’ajudarà a tindre el cabell fort i hidratat.
Heu pogut comprovar que hi ha una gran quantitat d’aliments que influeixen en la salut del nostre cabell... quina és la conclusió??? Seguir una dieta equilibrada per tindre un cabell fort i sa.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada